Markéta Báťová

CESTA NA UKRAJINU A NÁVRAT Z NÍ 2013

21.05.2013 19:49

DNES JE ÚTERÝ,

JESTLI SE NEMÝLÍM, PŘIJDE ZÍTRA STŘEDA A PO NÍ ČTVRTEK.

A TÍMTO DNEM ZAČÍNÁ VÝLET. KAM? PTÁTE SE? NA UKRAJINU DO UŽHORODU. ČEKÁ NÁS TAM VYSTOUPENÍ S DIVADLEM, FESTIVAL A TŘEBA I NĚJAKÝ TEN VÝLET.

o 7dní později ...

AHÓÓÓJ Národe :)

Jsem navrácena z Ukrajiny zpět do Čech. Jsem nabitá emocemi a zážitky. Kdybych měla vyprávět nevejde se mi to sem. Nicméně trošku stručně.

Cesta tam proběhla hladce. Hrálo se na kytaru, zpívalo a celou cestu jsme se všichni tak krásně usmívali a sršeli optimismem, že jsem veškeré obavy zavřela do hlubokého nitra malé krabičky pochybností. Cesta trvala bezmála 12 hodin a to proto, že pivaři a "jamesnaři" potřebovali chvilky na cigárko a vyprázdnění dutin. Na přívítanou v Užhorodu pro nás byla připravena vydatná večeře v podobě bram kaše a domácích klobásek, podávalo se české pivo. Vůbec mě překvapovalo, že tam mají všude nabídku českého bíráka. Povečeřeli jsme, dali si pár lahví vodky a většina se odebrala spát. Až na pár vyjímek, která hlaholila před hotelem až do ranních hodin.

2. den nás čekalo vystoupení v Židovské Sinagoze. Měli jsme obavy, aby bylo na čem hrát, tím myslím podiu, aby bylo kam vsunout zástrčky, zda tam bude vůbec elektřina, natož aby vůbec někdo přišel, jelikož nebylo plakátů informací, nebylo ničeho, ale přišli a bylo to krásné. Tleskali fandili, závěrem stál celý sál a my se cítili jako hvězdy. Po divadelním představení jsme se odebrali na náměstí podpořit kapely, které s námi přijeli a které tam hráli místním. Jednalo se o ARCISKAČÁNY, VIGO či LADY KATE. Pak už se jen lilo a pilo a ukončení dne započalo na disco v našem hotelu, která byla přímo nad hlavami našich pokojů. Což si dovedete představit co to bylo za divočinu. Tudíž spáti nešlo a proto se raději vůbec nespalo. Rozjeli jsme to ve velkém a česká banda ukázala, zač je toho čechů.

3. den nás čekala snídaně ( ve formě smažáku s rýží a výborným zeleninovým salátem ), která se protáhla až do pozdního oběda a namísto čajů se rozlévala vodka a pivo. Co vám budu vyprávět. Dovedete si to představit. Pár se nás zdejchlo, zabavili jsme náš autobus, s našimi nenahraditelnými řidiči, kteří nás odvezli k hotelu. Ostatní opilce jsme nechali napospas místnímu veřejnému provozu, jako jsou koně s povozy, zrezavělé minibusy a samozřejmě taxi všeho druhu.

Myslím, že konečně poté, někdy k večeru přišel můj čas si dopřát trochu spánku. Ale jen tak zlehka a znovu se šlo do dění, jelikož hrála naše kapela Arciskačány, o které se snažím starat, seč mi síly stačí. Konečně z hranic propustili kamion, jenž tam Ukrajinští drželi 4dny a který vezl veškeré potřebné vybavení na postavení české kuchyně a stanů, jakožto i podia.

Znovu hlahol a velký zážitek pro místní, když Arciskačány nastoupili na scénu v podobě "Aktamarťanů". Rázem byli středem pozornosti a o fotky nebyla nouze. Byla ovšem docela kosa, proto jsme se po pár pivech vínech a kupodivu dalších vodkách odebrali na hotel, kde se popíjelo na pokojích. Potajmu jsem se odebrala a pokoušela jsem své tělo uložit ke spánku. Bouřící diskotéka nad hlavami však spánek nedovolila a tak jsem si natáhla modrý kalhoty a šla do patra za hudbou. Ovšem atmosféra byla poněkud hustá a náš překladatel dostal dělo hned u výtahu. Pár lidí poslali převlíknout, jelikož kalhoty nad kotníky pro muže nejsou přípustné. No nic moc teda, mafiánská smetánka o sobě dávala znát a my museli mít respekt. Skoro nespat jsme zase ovšem vydrželi a pokalovalo se na našem oblíbeném místě, což bylo před hotelem.

4. den výlet do Mukačeva na hrad Palanok. Tedy jen pro ty, kteří ještě měli sílu výletnit. Věřte či ne, vesměs to byly ženy, i přesto, že v busu směr Ukrajina panovala mužská nadvláda. Krása okolí a slunce udělali své a energie byla opět navrácena.

Večer nás čekala cesta domů. Byl to parádní zážitek i s toaletami na hranicích, z kterých jsme se do jednoho málem poblili. Co říci, je to město kontrastů a svoji chudobu skrývají za koktejlkami a botami na podpadku. Zážitek veliký a já bych nejraději jela Ukrajinu poznávat dál, než tam kam jsme měli možnost se dostat.

veškeré fotografie z našeho pobytu na Ukrajině naleznete zde: https://lefli.rajce.idnes.cz/Ukrajina