Markéta Báťová



marketa.batova@centrum.cz

Den v Jižních Čechách a dál

24.07.2014 22:11

Dnešní den byl ve znamení pohody, relaxu a poznání. Ráno mě přivítalo
sluncem a modrým nebem, ideální stav pro uvítání dne jógou. Dobrá snídaně a
může se vyrazit za poznáním. Prvním cílem dnešního výletu bylo Rakousko a jeho
Blockheide.

Přírodní park se svými krásami ukrytými v lesích a
s naučnými stezkami bylo něco pro mě. Kamenné útvary připomínající různé
pahlavy a patvary mě naplňovaly klidem i údivem. Sedla jsem si tedy na jeden z nich,
slunce mi svítilo přímo do tváře a ticho vybízelo k relaxaci. Zavřela jsem
oči, zkřížila nohy a nechala sebou proudit energii lesa a dávných historií.


Byl čas, hlas dcery vyslovující mami, mne vracel do reality.
Pokračovali jsme dále zpět do Čech přes řeku Lužnici

.

Nové Hrady a jejich Starý
Hrad, schovaný za Klášterem Božího Milosrdenství. Významným panovníkem žijícím
na tomto hradu byl Jiří Buquoy, který nejen že byl hodně vzdělaný, navíc psal
básně a né ledajaké, ale matematické. Dle toho jak jsem to pochopila, tam třeba
zakomponoval vzorec, který zveršoval. Bohužel jsem nemohla nahlédnout.

Byl považován za podivína, ale i moudrého muže, lidé ho dokonce chtěli zvolit českým králem.                                      Knihovna přes 17 tisíc svazků nádherných knih mi učarovala. Hrad obklopuje jeden z největších
hradních příkopů v České republice. Poté pohoda a leháro na trávě, kde
dříve stála velmi mohutná věž. Nyní už tam není, protože v ní byl
skladován střelný prach a podobné. Asi víte, jak to dopadlo. Výbuch zasáhl i
hrad a opravy přišly asi po třiceti letech.

Energie mě nenechala chladnou a po návratu do stanoviště jsem vzala
kolo a jela se ještě projet. Roviny tomu vybízely a krásy lesů taky.

Je večer, praská oheň a nebe je pořád krásný a plný hvězd.

Autor: Markéta Báťová