Markéta Báťová



marketa.batova@centrum.cz

Od Chaťáku po Chilli

18.02.2014 15:56

Co se dělo s Fotrem od hostování s Wohnouty pátýho listopadu dvanulatřináct v Retro muzic hall Praha? Pár hudebních akcí, z nichž se dokonce jedna odehrála na nejmenovaném WC na trase Praha - Jihlava.

Ledva oschly wohnoutí struny po mecheche v Retru, přišla na řadu jiná partička s homolismem na krku. Los Homolos se sešli na zkoušce na Vyžlovce, aby pak v Chaťáku v Jevanech dali koncertík. Pokud nevíte co je to Chaťák: je to kultovní hospůdka v lese, která vypadá jako by se v ní před padesáti lety zastavil čas. Prostě nostalgická bomba. Předskokana dělal mladičký Vítek Soural, který předvedl poutavý beatboxerský výkon plus pár hitovek s kytarou. Los Homolos hráli jako obvykle ve složení Oleg a Matěj Homolovi, Borůvka a Frederik. Zvláštností koncertu byla kamna s masivním zděným komínem až do stropu. Uprostřed místnosti. Nejenže sálala a kapela se tak pořádně zpotila, ale taky bránila ve výhledu na kapelu asi tak polovině diváků. Což možná bylo někdy i dobře...

Co se týče vánoc, přes den jsme absolvovali tradiční homolovské popojíždění. Ovšem absentoval Jirka Zemánek. Nezodpovědně se den před tím ožral tak, že nebyl schopný vstát z postele. Večer mi kluci - pardon... Ježíšek - darovali klíčky, ke kterým kupodivu na dvorku stálo i auto. Tak jsme se hned před ním vyfotili (foto). Jak se pak ukázalo, auto jsem dostal proto, abych v něm mohl vozit na výlety Matějova pejska Ronyho a Honzova pejska Majdu (foto). Po vánocích jsme dali s kapelami Emma a Try duby koncert Na Marjánce... Tam jsem mimochodem v listopadu s Emmou točil videoklip, který už je hotový a někdy se s ním tady pochlubím. A pak jsem si zahrál se Tremi duby (foto) v Baráku v Kostelci nad Černými lesy, kde to se mnu dávala i Tereza z Emmy (foto) a já si střihl i Highway to hell s hlavní kapelou večera Agapepe (foto).

Matěj a Honza se courají momentálně po Indii. Ještě než odjel Matěj, stihli jsme demáče Los Homolos, protože budeme točit desku. No a když teď odjížděl Honza, půjčil mi pár hudebních zařízení, aby zvuk LH dostal vyšší kvalitu, což nevím, jestli se povede:(( Milým zpestřením bylo pozvání na posledního ledna do Jihlavy do Chilli baru. Pozvala nás velmi akční dívka Markéta Báťová, která zde vystoupila s Víťou Schrekem. Mimochodem - Markéta teď soutěží v akci talent Vysočiny, tak ji podpořte nějakým tím hlasem. Já jsem taky hrál, mj. i Gastrosexuála a Bohémy. Zlatým hřebem večera byla kapela Lety Mimo... Šlápla, jo. Koncertu se zúčastnil i Kulich, kterého znáte jako zvukaře Wohnoutů. Poprosil mě, abych pozměnil slova jedné mé písně Vožrali se kuchaři na Vožrali se zvukaři... Tak jsem mu vyhověl. Kulich nejen zvučil, ale pak se zúčastnil i jam sesion. Stejně jako místní posluchači. Tedy co Jihlavan, to muzikant, fakt.

Jako bonbónek jsem pro vád připravil video, které jsem natočil cestou do Jihlavy na nějaké benzince na WC s Lety Mimo. Dovolil jsem si k němu udělat i muziku, ale na youtube jsem skromně uvedl Symfonický orchestr obce Vyžlovky se zpěvem Dana Chůlky. Pak něčemu věřte...

www.youtube.com/watch?v=pTMfei27-WM