Markéta Báťová



marketa.batova@centrum.cz

VERNISÁŽ V JIHLAVSKÉM KLUBU ZACHEUS

28.09.2013 14:20

Vernisáž v jihlavském klubu Zacheus

Včerejší večer mi byl přán a já se mohla odebrat do Jihlavy na výstavy fotografií, maleb a výtvorů nadaných umělců v klubu Zacheus, který se nachází v prostorách bývalé fary. Ještěže jsem hned zkraje potkala kámošky, který mě dovedly správným směrem, jelikož jsem si to vyšlápla přesně na druhou stranu. Malé krásné prostory skrytého útočiště pro tyto umělce v Komenského ulici nabízely celou škálu barev, tvarů a příběhů.

Po uvítací řeči se rozezněla básníkova slova a následně i šikovná partička hudebníků. Moje kroky směřovaly ke stolu s nabídkou vína, protože co by to bylo za ponořování se do uměleckých děl bez sklenky dobrého moku. Tak a teď už jsem se mohla rozptýlit a začít prozkoumávat chodby a sklepení. 

Všechny kteří přišli, vítaly malby Dáši Holanové, socha Michaeli Pacherové a fotografie Jana Michálka. Další vystavené jsme mohli nacházet v patře domu nebo naopak i v jeho sklepech, rozdělených do malých prostůrků a chodbiček, či větších prostornějších místností.

Jedna taková místnost byla věnována La Papule. Na bílých zdech se vyjímaly její malby s tvářemi. Malířka Míša odpovídala na otázky a stále se na všechny usmívala. Energie proudila v prostorách a odrážela se v nás a v obrazech.

Všichni byli velmi milí a zdvořilí a bylo cítit, že jsme na stejné vlně, a že jsme všichni přišli za jediným účelem.

Tím účelem bylo nasátí umělecké atmosféry a podpora lidí, kteří do svých prací vkládají kus své duše, kus svého já.


 

Všechny fotografie z vernisáže najdete ve fotogalerii + pokračování fotek z večera v rytmu Radimovy kapely Karel

_________________________________________________________________________

+ TEXT PÍSNĚ USPĚCHANÁ DOBA

Procházím se ulicí a vidím tohle dění,

někdy si ale říkám, není nad to snění.

Vymanit se z koloběhu a rychlosti lidí,

který přes ty svoje keci, těžko na sebe vidí.

Jdi za svým snem,  ruku ti podávám.

Probuď ten den, neboj se neznáma.

S duchem jdi svým a svých vlastních předků.

Nebojuj s tím, neber to do důsledků.

Povznes se nad toho, co záhy tebe zradí

a ponoř se do toho, co tolik tebe baví.

Zapomeň, že ti prachy přidaj na pozici,

protože tvé pravé štěstí najdeš přece v srdci.

... .. .

video ke shlédnutí : www.youtube.com/uspechana

___________________________________________________________________________________________________